Archiwum

jak walczyć z PMS?
Jeśli cierpisz na PMS powinnaś zgłosić się do lekarza. On dobierze odpowiedni dla ciebie sposób leczenia.

W walce z zespołem napięcia przedmiesiączkowego zaleca się akupunkturę. Można ją stosować zarówno do objawów fizycznych jak i psychicznych.
Medycyna oferuje również tabletki antykoncepcyjne i środki antydepresyjne. Jeśli jednak zażywasz już tabletki antykoncepcyjne i nadal cierpisz na PMS, pomocna będzie zmiana pigułek.
Przy psychicznych objawach niezbędna może być wizyta u psychologa lub psychiatry.

Możesz też poradzić sobie sama z niektórymi objawami:


Staraj się, aby przed okresem, mieć jak najwięcej spokoju, tak abyś była rozluźniona i zrelaksowana. Nie planuj wtedy ważnych spotkań i stresujących prac. Zamiast tego rób rzeczy, które sprawiają ci przyjemność. 1. zredukuj stres Idź na masaż, do sauny, spotkaj się z przy- jaciółmi lub pójdź z ukochanym na dobrą kolację. Weź termofor do łóżka. Porozma- wiaj z partnerem o tym, co cię boli i nie bój się płakać, jeśli masz na to ochotę. Wyśpij się, a rano poproś ukochanego o śniadanie do łóżka.

Regularne uprawianie sportu (tzn. 2 razy w tygodniu) redukuje poziom stresu, wspomaga krążenie i likwiduje skurcze. 2. uprawiaj sport Wyzwala wydzielanie naturalnego hormonu szczęścia. Uspokaja i polepsza samopoczucie.
Wybierz taką dyscyplinę, która sprawia ci przyjemność. Unikaj jednak ciężkiego wysiłku. Możesz spróbować ćwiczyć jogę, spacerować, tańczyć lub jeździć na rowerze.

Spożywaj produkty mające jak najmniej tłuszczu. 3. odżywiaj się zdrowo Menu podziel na 4-6 posiłków dziennie. Dzięki temu będziesz mieć stały poziom cukru we krwi i zniwelujesz huśtawkę nastrojów.

Jeśli cierpisz na ataki paniki i stany lękowe, unikaj kofeiny (coca-coli, kawy) i alkoholu.

Przy wzdęciach zrezygnuj z pomidorów, ziemniaków, ce- buli, czosnku oraz napojów gazowanych.

Pij dużo wody lub herbat owocowych, aby pomóc ner- kom i tym samym zmniejszyć zatrzymywanie wody w or- ganizmie.

Jedz produkty zawierające duże ilości witaminy B, działającej antydepresyjnie. Znajdziesz ją m.in. w kaszach, pełnoziarnistych produktach zbożowych (chlebie, musli), nasionach strączkowych (fa- soli, soi, grochu), drożdżach i w wieprzowinie.
strony:

Natalia Bołtryk (źródło: spiritandsoul.de)

Dodaj komentarz

Dodany: Piątek, 10 Listopada   wykop ten link!


Oceń artykuł

Oceń teraz: 4.5 (głosów: 24)

 RSS komentarzy

  • Autor: bea - (2006-11-10 19:07)

    No cóż, samo życie! :P

     

  • Autor: erwina - (2006-11-13 15:03)

    upierdliwy problem, zabiera nam 2 tyg. w miesiacu i proszki przeciwbolowe rzadkio kiedy tu pomagaja, z pewnościa odradzam nospe

  • Autor: Aga - (2006-12-17 09:09)

    Moja siostra ma tak silne bóle brzucha że właśnie teraz zwija sie z bólu płacze stęka, jęczy a ja nie wiem co robić. Dodam że ma 23 lata

     

  • Autor: navi - (2006-12-17 18:06)

    @Aga - miałam podobnie, jeśli taka sytuacja powtarza się przez kilka kolejnych miesiączek, nie ma się co męczyć i truć prochami przeciwbólowymi, które w dodatku nic nie dają, trzeba iść do lekarza. To może być oznaka jakiejś choroby, a im wcześniej się ją wykryje tym lepiej. A może chodzi o jakąs błachostkę, może stąd te bole - tak czy inaczej trzeba się zdać na fachowców :> życzę zdrówka

  • Autor: kwiatek - (2011-01-20 21:09)

    ja niestety jak mialam PMS to ciagle wcinalam slodkie ;/ tu batonik, tu czekoladka, a kilogramy lecialy, czasem po okresie od razu schodzilam do mojej wagi, ale zdarzalo sie ze cos z tych nadprogramowych kilogramow zostawalo Na szczescie jak zaczelam brac tabletki antykoncepcyjne to pms przeszedl :) co do tycia po tabletkach to juz inna sprawa :P dobre porady na pmsa: http://pastylka.pl/zespol-napiecia-przed(...)czkowego

     

więcej


więcej