Archiwum


Jesienny atak astmy

Według najnowszych badań epidemiologicznych astmę zdiagnozowano pośród 7 proc. dorosłych i pośród aż 10 proc. dzieci w Polsce. Zatem ponad 2 miliony dorosłych i ponad milion dzieci cierpi na astmę w naszym kraju.


Rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna pt. "Wyprzedźmy jesienny atak Astmy" skierowana do rodziców dzieci chorych na astmę i lekarzy. Patronem naukowym kampanii jest Polskie Towarzystwo Alergologiczne (PTA). Celem kampanii jest zachęcenie rodziców dzieci cierpiących na astmę do działań zapobiegających zaostrzeniom choroby, która szczególnie nasila się o tej porze roku.


Astma jest najczęstszą przyczyną nieobecności w szkole i hospitalizacji dzieci w wieku od 3 do 16 lat. We wrześniu ma miejsce 20-25 proc. z całorocznej liczby hospitalizacji dzieci chorych na astmę. Wieloletnie badania epidemiologiczne wskazują, że "jesienna epidemia astmy" zaczyna się właśnie w 38 tygodniu roku" - mówi Prof. Piotr Kuna - Prezydent Polskiego Towarzystwa Alergologicznego.


"Astma jest przewlekłą chorobą zapalną dróg oddechowych.

Zapalenie przyczynia się do rozwoju nadwrażliwości oskrzeli, na tle której pojawiają się: kaszel, świsty, duszności, uczucie ciężaru w piersiach, łatwe męczenie się.

Dobre leczenie astmy to opanowanie objawów, zapobieganie zaostrzeniom, utrzymanie prawidłowej czynności płuc, ale także brak wpływu choroby na codzienne życie chorego, jego zdolność do wysiłku, rolę społeczną i aktywność zawodową, czy postępy w nauce.
Zjawisko "wrześniowej epidemii astmy" ma kilka przyczyn występujących jednocześnie: ekspozycja na alergeny w środowisku szkolnym, z którymi podczas wakacji dzieci nie miały kontaktu, stres związany z nauką, mniej regularne stosowanie rutynowego leczenia podczas wakacji, a przede wszystkim typowe jesienne infekcje wirusowe dróg oddechowych.


Wizyta u alergologa lub pediatry bezpośrednio po wakacjach to jedyny sposób, aby ustrzec dziecko przed nasilonymi atakami astmy, które co roku powtarzają się kilka tygodni po rozpoczęciu roku szkolnego.


www.astmaudzieci.plGłównym przesłaniem wyrażonym w haśle "Wyprzedź jesienny atak astmy - idź z dzieckiem do lekarza" jest mobilizacja rodziców do działania, w wyniku, którego dziecko uniknie zaostrzenia choroby. Reklamy kampanii pojawią się na billboardach, w radiu i w Internecie.

 

Oceń produkt

Oceń teraz: 0.0

 RSS komentarzy


Twój komentarz

więcej


więcej