Archiwum

Południowe sekrety

Marzysz by jak najdłużej być piękną, młodą i szczupłą? Dodatkowo chcesz się cieszyć dobrym zdrowiem? Pewnie myślisz, że to niemożliwe. A jednak! Bierz przykład z mieszkańców krajów śródziemnomorskich.

lodówka pełna warzyw
Warzywa i owoce możesz jeść praktycznie bez ograniczeń! Najlepiej, aby były surowe.

To, że dieta nazywa się "śródziemnomorska", wcale nie oznacza, że masz jeść tylko oliwki i cytrusy.

Równie bogate w witaminy są nasze rodzime warzywa, takie jak marchew czy ziemniaki.

Mieszkańcy południa dodają do posiłków garść orzechów. Są one źródłem m.in. zdrowych dla naszego organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych.

tłuszczom zwierzęcym powiedź stanowczo STOP!
W śródziemnomorskiej kuchni stosuje się oliwę z oliwek.
W Polsce jest ona bardzo droga, ale można ją zastąpić na przykład olejem rzepakowym, który w niczym jej nie ustępuje. Nie należy za to rezygnować z takich dodatków jak czosnek, cebula, zioła i inne przyprawy.

białko
W diecie należy uwzględnić produkty mleczne. Najlepiej, aby były to chude twarogi lub jogurty. Zawierają one białko, wapń i witaminy, które zapobiegają osteoporozie.

maccheroni!
Włosi słyną z makaronów. Zajadają się nimi! Są one obok kasz, bardzo popularne w diecie śródziemnomorskiej. W Polsce możemy do tego zestawu dodać ziemniaki. Nie należy ich jednak krasić tłuszczem!

zamień pieczywo na...
No i niestety... Czas posłuchać jednej z reklam telewizyjnych, która namawia do zamiany pieczywa na - i tu troszkę zmienimy wersję - chleb razowy. Ten pszenny, musi odejść w zapomnienie! Mąka pszenna również i to w jakiejkolwiek postaci.

frutti di mare
Podstawową różnicą między polską kuchnią a śródziemnomorską jest rodzaj spożywanego mięsa. Grecy, Włosi czy Hiszpanie jedzą, w przeciwieństwie do Polaków, bardzo mało czerwonego mięsa. Zamiast tego zajadają się rybami morskimi. Są one bogate w tłuszcze omega-3, które chronią przed zawałami i miażdżycą. Oprócz tego mieszkańcy krajów południowych spożywają dużo drobiu.
W kuchni śródziemnomorskiej niewiele się smaży. Potrawy przygotowuje się na parze, grilluje albo piecze. Zup i sosów nie zagęszcza się mąką pszenną, ani nie dolewa się do nich śmietany.

a wszystko to, bo...
Osoby odżywiające się w ten sposób rzadziej zapadają na choroby cywilizacyjne, takie jak: choroby serca, układu krążenia czy raka.
Największym walorem diety śródziemnomorskiej jest jednak to, że z powodzeniem można ją przenieść na grunt polski. Przygotowywanie posiłków nie wymaga ani specjalnych umiejętności, ani dużej ilości czasu.
Stosując tę dietę możesz schudnąć do 4 kg miesięcznie.

zobacz:
   ~ dokładny plan diety śródziemnomorskiej na 5 dni
zobacz też:
~ diety "Schudnij zgodnie z kolorem oczu"
~ figura "Chudnij w pracy"
~ diety "Figura prosto z południa, czyli dieta South Beach"
~ sport "Akcja i ruch"
~ odchudzanie "Zastrzyk przeciwko otyłości"
~ diety "Schudnąć, ale JAK?"
~ błonnik "Sprzymierzenies szczupłej sylwetki"
strony:

Paulina Zelman

Dodaj komentarz

Dodany: Środa, 20 Września   wykop ten link!


Oceń artykuł

Oceń teraz: 4.1 (głosów: 16)

 RSS komentarzy

  • Autor: kaska - (2006-09-06 12:12)

    czy ktos wie jak dlugo mozna te diete stosowac?

  • Autor: aniutek - (2006-09-11 17:05)

    całe zycie :) dieta śródziemnomorska jest raczej sposobem żywienia niz dietą odchudzającą

  • Autor: bea - (2006-09-24 12:12)

    Wapń nie do końca jest odpowiedzialny za osteoporozę (nie steoporozę błąd w artykule), tylko hormon, który nie pozwala przyswoić dostarczonego w diecie wapnia.

  • Autor: Aga - (2012-02-07 21:09)

    Najlepsze jest odchudzanie kompleksowe połączone z detoxem organizmu. Np. w dietek.pl

     

więcej


więcej